Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postgraduální vzdělávání lékařů v ČR: Mladí lékaři v zajetí formálních a neformálních institucí
Šíchová, Tereza ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou problémy v systému postgraduálního vzdělávání lékařů. Hlavním cílem je hlouběji porozumět problémům tohoto vzdělávacího systému. Pomocí kvalitativních metod práce zjišťuje, jaké problémy mladí lékaři v současném systému specializačního vzdělávání spatřují a jakým příčinám tyto problémy přisuzují. Výzkum je založen na sérii polostrukturovaných rozhovorů s lékaři, kteří se specializačního vzdělávání aktuálně účastní. Získaná data byla dále zpracována metodou tématické analýzy. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že je situace napříč všemi obory i typy zdravotnických zařízení silně rozmanitá. Za nejproblematičtější oblast lékaři považují roli školitele, která je v mnoha případech plněna pouze formálně, či úplně chybí. Respondenti rovněž vnímají určité obtíže spojené s plněním specializovaných stáží a předepsaných výkonů, které zároveň nejčastěji spojovali s existencí postupů podle neformálních pravidel. Hlavní zjištění práce představuje odhalení příčin těchto problémů. Samotný nesoulad je nahlížen optikou teorie neformálních institucí podle G. Helmkeové a S. Levitskeho. Z perspektivy zvolené teorie se jedná o nedostatečnou účinnost formálních pravidel. Případné řešení proto musí spočívat v posílení kontroly a prosazování těchto pravidel. Z provedeného výzkumu vyplývá i další...
Vývoj prostorové diferenciace nezaměstnanosti v Česku pohledem evolučních přístupů v geografii
Vrbík, Filip ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Slach, Ondřej (oponent)
Vývoj prostorové diferenciace nezaměstnanosti v Česku pohledem evolučních přístupů v geografii ABSTRAKT Cílem diplomové práce je analyzovat vývoj prostorové diferenciace nezaměstnanosti na úrovni obcí v Česku mezi roky 2003 až 2016. Teoretické zarámování vychází z evolučních přístupů v geografii, které zdůrazňují roli dědičnosti, kontinuity a místních specifik při ekonomickém a společenském rozvoji regionů. V první extenzivní části výzkumu je analyzován vývoj prostorové diferenciace nezaměstnanosti s využitím statistických a prostorových metod a jsou identifikovány dvě prostorově blízké lokality, které ve sledovaném období zaznamenaly výrazně odlišný vývoj nezaměstnanosti. Konkrétně se jedná o Karvinsko a Jablunkovsko. Ve druhé intenzivní části výzkumu jsou diskutovány a hodnoceny možné příčiny, které tuto rozdílnou dynamiku vývoje nezaměstnanosti způsobily. Analýza historického vývoje, informace získané ze semistrukturovaných rozhovorů i data potvrzují, že za odlišným vývojem nezaměstnanosti stojí rozdílná struktura obyvatelstva, lokálně odlišné zvyky a normy, které pramení z odlišného historického vývoje. Historické dědictví také ovlivňuje lokalizaci nových investorů, kteří s sebou přinášejí nová pracovní místa. Klíčová slova: nezaměstnanost, evoluční geografie, neformální instituce, Česko, Karviná, Jablunkov
Postgraduální vzdělávání lékařů v ČR: Mladí lékaři v zajetí formálních a neformálních institucí
Šíchová, Tereza ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou problémy v systému postgraduálního vzdělávání lékařů. Hlavním cílem je hlouběji porozumět problémům tohoto vzdělávacího systému. Pomocí kvalitativních metod práce zjišťuje, jaké problémy mladí lékaři v současném systému specializačního vzdělávání spatřují a jakým příčinám tyto problémy přisuzují. Výzkum je založen na sérii polostrukturovaných rozhovorů s lékaři, kteří se specializačního vzdělávání aktuálně účastní. Získaná data byla dále zpracována metodou tématické analýzy. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že je situace napříč všemi obory i typy zdravotnických zařízení silně rozmanitá. Za nejproblematičtější oblast lékaři považují roli školitele, která je v mnoha případech plněna pouze formálně, či úplně chybí. Respondenti rovněž vnímají určité obtíže spojené s plněním specializovaných stáží a předepsaných výkonů, které zároveň nejčastěji spojovali s existencí postupů podle neformálních pravidel. Hlavní zjištění práce představuje odhalení příčin těchto problémů. Samotný nesoulad je nahlížen optikou teorie neformálních institucí podle G. Helmkeové a S. Levitskeho. Z perspektivy zvolené teorie se jedná o nedostatečnou účinnost formálních pravidel. Případné řešení proto musí spočívat v posílení kontroly a prosazování těchto pravidel. Z provedeného výzkumu vyplývá i další...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.